Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Το πόρισμα της Hellenic Train για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου

Τα συμπεράσματα από τα παρολίγον «νέα Τέμπη»: Πόσο ασφαλή είναι τελικά τα τρένα, τι αναφέρει το πόρισμα της Hellenic Train

Πηγές του ΟΣΕ χαρακτηρίζουν «πολύ σοβαρό» το περιστατικό παραβίασης ερυθρού σηματοδότη από μηχανοδηγό αμαξοστοιχίας που παρολίγον να προκαλέσει νέα σύγκρουση τρένων – αυτή τη φορά στις Αχαρνές. Τι σημειώνεται στο πόρισμα της Hellenic Train

Το φως της δημοσιότητας βλέπει το πόρισμα της Hellenic Train για τα παρολίγο «νέα Τέμπη» λίγο πριν τα Χριστούγεννα, όταν αμαξοστοιχία του Προαστιακού πέρασε κόκκινο φωτόσημο στο σιδηροδρομικό κέντρο Αχαρνών με αποτέλεσμα να κινδυνεύσει να συγκρουστεί με Intercity.

Η αποκάλυψη για το ατύχημα που αποφεύχθηκε «στο παραπέντε» –  χάρη στην ετοιμότητα του υπεύθυνου της τηλεδιοίκησης που «ούρλιαζε» στον ασύρματο – προκαλεί έντονες αντιδράσεις καθώς καταδεικνύει τα κενά ασφαλείας που θέτουν καθημερινά σε κίνδυνο τους επιβάτες του ελληνικού σιδηροδρόμου.

Υπενθυμίζεται πως το περιστατικό αφορά δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες που βρέθηκαν στην ίδια γραμμή στις Αχαρνές. Η μία αμαξοστοιχία εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και η άλλη το Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ενώ εντύπωση και προβληματισμό προκαλούν οι αδιανόητοι διάλογοι σταθμαρχών με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας που αποκαλύπτουν και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λαμβάνονται οι αποφάσεις για την κυκλοφορία των συρμών.

Ο ΟΣΕ προχώρησε στην καταγραφή του σοβαρού συμβάντος, ενώ σύμφωνα με το ρεπορτάζ του STAR, το πόρισμα της Hellenic Train «ρίχνει» τις ευθύνες στον μηχανοδηγό, ο οποίος καθυστέρησε να φρενάρει κάνοντας υπέρβαση κόκκινου φωτοσήματος. Ο μηχανοδηγός προφανώς υπολόγισε λάθος το μήκος της πέδησης, ενώ μέσα στην επίμαχη αμαξοστοιχία που ερχόταν από το Κιάτο, υπήρχε και ένας δεύτερος, εκπαιδευόμενος μηχανοδηγός.

Αρκετοί σιδηροδομικοί επεσήμαναν ότι πρέπει να διευρευνηθεί αν ο συγκεκριμένος εκπαιδευόμενος έχει κάποια σχέση με την υπέρβαση του κόκκινου φωτόσημου και αν ανέλαβε να οδηγήσει και εκείνος το τρένο, χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή. Στελέχη της Hellenic Train διαβεβαίωσαν, ωστόσο, ότι ο συγκεκριμένος εκπαιδευόμενος βρισκόταν στο τρένο μόνο ως επιβάτης.

Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστά:

  • η ταχύτητα με την οποία κινούταν η αμαξοστοιχία 1313
  • δεν έχει προσκομιστεί ακόμα ο τεχνικός ταχογράφος

Το πόρισμα αναφέρει, παράλληλα, πως εφόσον «ο μηχανοδηγός έσφαλε» ή κινούνταν σε υπερβολική ταχύτητα θα πρέπει να ασκηθεί πειθαρχικός έλεγχος. Εάν πάλι διολίσθησε η αμαξοστοιχία, ίσως πρέπει να αλλάξουν τα όρια ταχύτητας στο συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού κέντρου.

Σε ό,τι αφορά τις επικοινωνίες μέσω ασυρμάτου, σημειώνεται πως δεν ακολουθούν κάποιο αυστηρό πρωτόκολλο, όπως συμβαίνει με τις επικοινωνίες στις αεροπορικές μεταφορές.

Προβληματική κρίνεται, τελος, κι η λειτουργία της τηλεδιοίκησης, καθώς μπορεί στο ΣΚΑ να απέτρεψε τα χειρότερα, ωστόσο στα προηγούμενα περίπου 100 χλμ – από το Κιάτο έως εκεί – δεν λειτουργούσε, με την αμαξοστοιχία να υπερβαίνει κόκκινα ή σβηστά φωτοσήματα δεδομένου ότι στη διαδρομή αυτή δε λειτουργούν ακόμα τα συστήματα φωτοσήμανσης – τηλεδιοίκησης.

Υπενθυμίζεται πως σε σχέση με την τηλεδιοίκηση, ο μεταβατικός Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης ανέφερε πως θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια.

«Το σύστημα αυτό, το είχαμε. Αρχές Σεπτεμβρίου του 23 είχε ολοκληρωθεί στον βασικό άξονα και το οποίο έπαθε τη ζημιά αυτή με τον Ντάνιελ. Τώρα, η αποκατάσταση της πλήρους σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης σε αυτό το τμήμα, αφ’ ης στιγμής δώσουμε την παραγγελία, δηλαδή έχουμε ανάδοχο και μπει στην φάση της παραγγελίας των ηλεκτρονικών συστημάτων που απαιτούνται, οι εταιρείες στην Ευρώπη που τα παράγουν μας έχουν δηλώσει ότι θέλουν 16 με 18 μήνες για να το παραλάβουμε.

Για να το εγκαταστήσουμε, βάλτε άλλους έξι μήνες περίπου και δύο μήνες με τρεις οι δοκιμές ασφαλείας που απαιτούνται, σχεδόν αγγίζουμε τα δύο χρόνια.

Όμως, επειδή τα δύο χρόνια εγώ ο ίδιος σαν επικεφαλής του ΟΣΕ είναι πάρα πολύ διάστημα για να μείνουμε χωρίς σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση, υπάρχει μια προσωρινή αποκατάσταση στη μονή γραμμή, την οποία θα την έχουμε έτοιμη μέχρι, το αργότερο, το τέλος του 24.

Αυτή θα διασφαλίζει αυτή η προσωρινή αποκατάσταση. Αυτή θα διασφαλίζει την οπτική απεικόνιση των τρένων στο κομμάτι της μονής γραμμής, τη δυνατότητα δηλαδή στην τηλεδιοίκηση της Λάρισας να βλέπει πού είναι τα τρένα και περιορισμένους χειρισμούς διασταυρώσεων, τους οποίους όμως δεν θα κάνουμε στον Παλαιοφάρσαλο».

Πηγή

Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Πηγή url: www.e-synews.gr

Διαδώστε αυτή τη σελίδα

Ε.ΣΥ. ΔΗΛΩΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Ε.ΣΥ. ΔΗΛΩΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ