Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά
Ηχηρό το χαστούκι… «Πάτωσε» η εκπαίδευση. Πολύ χαμηλά οι Έλληνες μαθητές.
Ηχηρό το χαστούκι… «Πάτωσε» η εκπαίδευση. Πολύ χαμηλά οι Έλληνες μαθητές.

Ηχηρό το χαστούκι… «Πάτωσε» η εκπαίδευση. Πολύ χαμηλά οι Έλληνες μαθητές.

Μέσα σε 40 χρόνια οι εκσυγχρονισμοί και οι μεταρρυθμίσεις των κυβερνήσεων τα κατάφεραν τελικά και μας έριξαν στον πάτο.

Άσχημα είναι τα νέα για την εκπαίδευση που λαμβάνουν τα ελληνόπουλα στα σχολεία, καθώς «πάτωσαν» στις εξετάσεις PISA του ΟΟΣΑ, πετυχαίνοντας αποδόσεις κάτω από τον μέσο όρο.

Σύμφωνα με την έρευνα, ο μέσος όρος των αποτελεσμάτων του 2022 στην Ελλάδα μειώθηκε σε σύγκριση με το 2018 στα μαθηματικά, στην κατανόηση κειμένου και στις φυσικές επιστήμες.

Και στα τρία πεδία, η μέση επίδοση ήταν χαμηλότερη το 2022 απ’ ό,τι σε οποιαδήποτε προηγούμενη εκτίμηση: σύμφωνα με την έρευνα, η απότομη πτώση ανάμεσα στο 2018 και το 2022 επιβεβαίωσε και ενίσχυσε μια μείωση η οποία είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα. Οι μαθητές στην Ελλάδα είχαν χαμηλότερες επιδόσεις από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ στα μαθηματικά, στην κατανόηση κειμένου και στις φυσικές επιστήμες.

Η έρευνα PISA εξετάζει από το 2000 τις επιδόσεις των εκπαιδευτικών συστημάτωνμέσω των δεξιοτήτων στις φυσικές επιστήμες, στα μαθηματικά και στην κατανόηση κειμένου, των μαθητών ηλικίας 15 ετών. Κάθε φορά ένα από αυτά τα τρία πεδία αναπτύσσεται διεξοδικά, τα μαθηματικά αυτή τη φορά. Στις ασκήσεις υποβλήθηκαν το 2022 690.000 νέοι σε 81 χώρες και περιοχές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ:Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΪΟΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ “Ο ΦΟΒΟΣ” ΣΟΥ ΑΝΘΡΩΠΕ

Η διεθνής εκπαιδευτική αξιολόγηση του προγράμματος PISA   πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια από τον ΟΟΣΑ. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι οι επιδόσεις των ελλήνων μαθητών βαίνουν συνεχώς μειούμενες από το 2009. Το 2000 η θέση της χώρας ήταν η 25η σε 31 χώρες. Το 2006 η 30η σε 40. Το 2009 38η σε 57. Και φτάσαμε ανάμεσα σε 80 περίπου χώρες να είμαστε σταθερά αρκετά κάτω από την μέση της κατάταξης και συνεχώς να κατρακυλάμε.

 Το εξοργιστικά ειρωνικό  είναι ότι μετά την έκδοση των εκάστοτε αποτελεσμάτων διάφοροι εκπαιδευτικοί και υπουργικοί κύκλοι επαναλαμβάνουν το ρητό ως κοινά μαγνητόφωνα…
«Δεν συντρέχει κανένας λόγος να επικεντρωθούμε στην κατάταξη αλλά να αξιοποιήσουμε τα αποτελέσματα για την βελτίωση της παιδείας στην χώρα μας…»

Και μετά την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων όπως βλέπουμε τα πάμε περίφημα ! ! ! Αποδεικνύεται ότι δεν τους ενδιαφέρει και ποτέ δεν τους ενδιέφερε η γνωσιακή και πνευματική ανέλιξη των Ελλήνων.

Μα γιατί αναρωτιέται όταν οι κομματικές κυβερνήσεις ήταν αυτές που εφάρμοζαν η μία πίσω από την άλλη την εκάστοτε προσωπική τους μεταρρύθμιση; Δεν την πολυδιαφήμιζαν πάντα μέσω των ΜΜΕ ως το μεγάλο κυβερνητικό στοίχημα; Δεν συγκρούονταν τα κόμματα και δεν γίνονταν τα σχολεία το πεδίο σύγκρουσης των κομμάτων με τις καταλήψεις, με τα επεισόδια, με τραυματισμούς, ακόμα και θάνατο;

Το πλήθος των απεργιών και των διαδηλώσεων, από εκπαιδευτικούς, μαθητές και φοιτητές ήταν και είναι χειραγωγούμενες από τα κόμματα και επομένως πάντα άκαρπες. Οι εκπαιδευτικοί φαίνονται ανήμποροι να σταματήσουν τον κατήφορο καθώς είναι εγκλωβισμένοι στο κομματικό συνδικαλιστικό δίχτυ και στα στενά όρια των κατευθυντήριων γραμμών του κάθε υπουργού.

Τελικά μήπως οι κυβερνήσεις στοιχημάτιζαν και στοιχηματίζουν ακόμα για να πετύχουν την απόλυτη γνωστική πενία των ελληνοπαίδων και την απομάκρυνση τους από την αληθινή Ελληνική παιδεία πάνω στην οποία στηρίζεται ακόμα ο έστω και αυτός σύγχρονος “ημιπολιτισμός”; Και αυτό το επιδιώκουν με ένα σωρό θολές και δυσδιάκριτες τεχνικές. Διαφαίνεται πλέον ξεκάθαρα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:΄΄ΛΥΣΣΑΛΕΑ ΠΟΛΕΜΙΚΗ΄΄ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΛΑΡΙΣΑΙΟΥ ΟΠΛΟΥΡΓΟΥ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΤΥΦΕΚΙΟ.

Οι  συνέπειες της επί σκοπού στοχευμένης διάλυσης και εν συνεχεία της απροθυμίας από πλευράς του πολιτικού σκηνικού να ορθώσει ένα πραγματικά ανθρώπινο και νοητικά ανώτερο εκπαιδευτικό οικοδόμημα είναι ορατές για το άμεσο μέλλον. Αποστράγγιση της πολιτείας από ενεργούς και νοήμονες πολίτες.

Και αναρωτιόμαστε αλήθεια… ποιος άλλος στόχος είναι ανώτερος για μία δημοκρατική πολιτεία εκτός από την δημιουργία αληθινών και κατ’ επέκταση ελεύθερων πολιτών; Μα δεν θέλουμε πολίτες που θα δημιουργούν με απόλυτη ισοπολιτεία και ισοδυναμία στην σχέση πολίτη-πολιτεία;

Όμως αυτή η δήθεν πολιτεία που καυχιόνται ότι έφτιαξαν είναι οτιδήποτε άλλο εκτός από δημοκρατική και δίκαιη.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ : Γιώργος Ντουλαπτσής

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ https://xastouki.gr/

Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Πηγή url: www.e-synews.gr

 

 

Διαδώστε αυτή τη σελίδα

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Ε.ΣΥ. ΔΗΛΩΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ