Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Όλοι ξέρουμε ότι η Google είναι μια μηχανή αναζήτησης, όμως πόσοι γνωρίζουν πώς ακριβώς παίρνει αποφάσεις, ώστε να εμφανίσει τα αποτελέσματα στους χρήστες;

Για τις αποφάσεις αυτές ευθύνονται οι αλγόριθμοι της Google ή αλλιώς Google Algorithms.

Οι αλγόριθμοι της Google (Google Algorithm) είναι περίπλοκα συστήματα που χρησιμοποιούνται για την ανάκτηση δεδομένων από το ευρετήριό της και την εμφάνιση των καλύτερων δυνατών αποτελεσμάτων στους χρήστες για ένα συγκεκριμένο ερώτημα.

Απλό;

Η Google χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό αλγορίθμων και πολυάριθμων παραγόντων κατάταξης, γνωστά και ως Google Ranking Factors για τον καθορισμό της κατάταξης ενός website στη SERP της.

Στα πρώτα χρόνια της, η Google έκανε ελάχιστες ενημερώσεις στους αλγόριθμούς της, σε αντίθεση με το σήμερα, όπου κάνει χιλιάδες ενημερώσεις και αλλαγές κάθε χρόνο.

Πολλές από αυτές τις ενημερώσεις είναι τόσο μικρές που περνούν, εντελώς, απαρατήρητες.
Ωστόσο, μερικές φορές, η Google προχωράει στην εφαρμογή σημαντικών αλγοριθμικών ενημερώσων, που επηρεάζουν σημαντικά τα αποτελέσματα στη SERP.

Τέτοιου είδους σημαντικά

Google Algorithm Updates είναι τα:

  • Panda
  • Page Layout Algorithm
  • Penguin
  • Pirate
  • EMD (Exact Match Domain)
  • Hummingbird
  • Pigeon
  • Mobile Friendly Update
  • RankBrain
  • Possum
  • Fred
  • Mobile-first indexing
  • Page Speed Update

Πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά!

Τα Σημαντικότερα Google Algorithm Updates: 2011 -2018

1. Panda

Έναρξη: Φεβρουάριος 2011

Στόχος: Να προκαλεί την πτώση του ranking σε website με χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο (content is the king).

Το Panda Update είναι ένας αλγόριθμος που χρησιμοποιείται για την εκχώρηση μιας βαθμολογίας σε website και τη μείωση του ranking των websites που έχουν duplicate content και keyword stuffing.

2. Page Layout Algorithm

Έναρξη: Ιανουάριος 2012

Στόχος: Να προκαλεί την πτώση του ranking σε website με πάρα πολλές στατικές διαφημίσεις above the fold.

Το Page Layout Algorithm Update στοχεύει σε website με πάρα πολλές στατικές διαφημίσεις above the fold, οι οποίες θα αναγκάσουν τους χρήστες να κάνουν scroll down για να δουν το περιεχόμενο της σελίδας.

Η Google είχε δήλωσει ότι αυτός ο αλγόριθμος θα επηρεάσει λιγότερο από το 1% των website, παγκοσμίως.

Αυτή η ενημερωμένη έκδοση δεν περιλαμβάνει pop-ups ή overlay ads.

Tips για Digital Marketing στο Email σου
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing!

Μάθετε περισσότερα για τη πολιτική απορρήτου εδώ

3. Penguin

Έναρξη: Απρίλιος 2012

Στόχος: Να προκαλεί την πτώση του ranking σε website με spammy και παραπλανητικά link (no more paid links).

Το Penguin Update στοχεύει στον εντοπισμό και στη μείωση του ranking των website με αφύσικα link, τα οποία θεωρούνται spammy και παραπλανητικά.

Από τα τέλη του 2016, το Penguin αποτελεί μέρος του κύριου αλγόριθμου κατάταξης της Google και λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο, κάτι που σημαίνει ότι οι ποινές εφαρμόζονται γρηγορότερα και η ανάκαμψη παίρνει, επίσης, λιγότερο χρόνο.

4. Pirate

Έναρξη: Αύγουστος 2012

Στόχος: Να προκαλεί την πτώση του ranking σε website που παραβιάζουν τα πνευματικά δικαιώματα.

Το Pirates Update σχεδιάστηκε, ώστε να εμποδίζει τα websites που έλαβαν πολλές αναφορές παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων να κατατάσσονται υψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης Google.

Η πλειοψηφία των websites που επηρεάζονται είναι, κυρίως, πειρατικού περιεχομένου, όπως ταινίες, μουσική ή βιβλία, τα οποία διατίθενται στους επισκέπτες δωρεάν, παρά τα πνευματικά δικαιώματα που τα ακολουθούν.

5. EMD (Exact Match Domain)

Έναρξη: Σεπτέμβριος 2012

Στόχος: Να χρησιμοποιείται ένα φίλτρο, το οποίο αποτρέπει σε χαμηλής ποιότητας website να έχουν υψηλό ranking, εξαιτίας της χρήσης keywords στο domain name τους, τα οποία ταιριάζουν με τα queries των χρηστών.

Η ανακοίνωση για το EMD (Exact Match Domain) Update είχε γίνει από τον Matt Cutts, αρχιμηχανικό της Google, στο Twitter:

Η πρόθεση πίσω από αυτό το Update δεν ήταν να στοχεύσει, αποκλειστικά, τα exact match domain names, αλλά να στοχεύσει website με exact match domain names και χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο. Δες παρακάτω ένα video από την Google με τον Matt Cutts που μιλάει για το συγκεκριμένο θέμα:

 

6. Hummingbird

Έναρξη: Αύγουστος 2013
 
Στόχος: Να επιστρέφει τα πιο σχετικά αποτελέσματα για τα ερωτήματα των χρηστών (understanding the meaning behind queries).

Το Hummingbird Update είναι μια πολύ σημαντική αλλαγή στον αλγόριθμο της Google, που σχετίζεται με την καλύτερη ερμηνεία των ερωτημάτων που θέτουν οι χρήστες (search queries) και την επιστροφή αποτελεσμάτων, που ταιριάζουν περισσότερο με το search intent, των χρηστών, παρά με τα μεμονωμένα keywords που υπάρχουν μέσα σε ένα query.

 7. Pigeon

Έναρξη: Ιούλιος 2014

Στόχος: Να παρέχει, υψηλής ποιότητας και συνάφειας, αποτελέσματα τοπικών αναζητήσεων (local search results).

Το Pigeon Update άλλαξε δραματικά τα αποτελέσματα, στα οποία η τοποθεσία των χρηστών παίζει σημαντικό ρόλο.

Το Google Pigeon δημιούργησε στενούς δεσμούς μεταξύ του local algorithm και του core algorithm της Google.

Παράλληλα, το συγκεκριμένο χρησιμοποιεί την τοποθεσία και την απόσταση ως κύριο παράγοντα κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης. Δες παρακάτω ένα video με τον Barry Schwartz που μιλάει για το συγκεκριμένο θέμα:

8. Mobile Friendly Update

Έναρξη: Απρίλιος 2015

Στόχος: Να δίνει στα mobile friendly websites μια ώθηση στις αναζητήσεις που γίνονται από mobile (mobile first is coming).

Το Mobile Friendly Update, γνωστό και ως Mobilegeddon, έχει ως στόχο να διασφαλίσει ότι τα websites, που έχουν βελτιστοποιηθεί για mobile συσκευές, βρίσκονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, που γίνονται από mobile συσκευές, και να μειώσει το ranking των websites που δεν έχουν βελτιστοποιηθεί για mobile συσκευές.

Οι αναζητήσεις από desktop δεν επηρεάστηκαν από το συγκεκριμένο update.

9. RankBrain

Έναρξη: Οκτώβριος 2015

Στόχος: Να παρέχει καλύτερα αποτελέσματα αναζήτησης, σύμφωνα με τη συνάφεια (relevance) και το machine learning.

Το RankBrain Update, το οποίο ανακοινώθηκε, μέσω του Bloomberg είναι ένα machine learning σύστημα που βοηθάει την Google να κατανοήσει καλύτερα το νόημα των ερωτημάτων, που θέτουν οι χρήστες, και να επιστρέψει τα πιο σχετικά αποτελέσματα, που ανταποκρίνονται στα ερωτήματα αυτά.

Όταν ανακοινώθηκε το RankBrain για πρώτη φορά, η Google το χαρακτήρισε ως τον τρίτο σημαντικότερο παράγοντα κατάταξης.

10. Possum

Έναρξη: Σεπτέμβριος 2016

Στόχος: Να παρέχει καλύτερα αποτελέσματα, σύμφωνα με την τοποθεσία των χρηστών, αλλά και τη διεύθυνση της επιχείρησης (locality is everything).

Το Possum Update είναι το όνομα, που δόθηκε, για μια σειρά αλλαγών που έγιναν στο local ranking filter της Google.

Μετά το Possum, η Google επιστρέφει πιο ποικίλα αποτελέσματα, ανάλογα με τη φυσική θέση των χρηστών (όσο πιο κοντά βρίσκεστε σε μια συγκεκριμένη επιχείρηση, τόσο πιθανότερο είναι να τη δείτε ανάμεσα στα τοπικά αποτελέσματα), και τη διατύπωση ενός query (ακόμη και οι κοντινές παραλλαγές επιστρέφουν διαφορετικά αποτελέσματα).

11. Fred

Έναρξη: Μάρτιος 2017

Στόχος: Να φιλτράρει τα αποτελέσματα αναζήτησης χαμηλής ποιότητας, τα οποία είχαν ως αποκλειστικό στόχο τα affiliate links και τις διαφημίσεις.

Ο Fred πήρε το όνομά του από τον Gary Illyes της Google, ο οποίος πρότεινε «αστεία» ότι όλες οι επόμενες ενημερώσεις θα ονομαστούν «Fred».

Με τον Fred, επηρεάζονται websites, κυρίως blogs, με άρθρα χαμηλής ποιότητας για μια ευρεία ποικιλία θεμάτων, που φαίνεται να δημιουργούνται, κυρίως, με σκοπό τη δημιουργία διαφημιστικών εσόδων και affiliate links.

12. Mobile-First Index

Έναρξη: Μάρτιος 2018

Στόχος: Να κάνει Index τη mobile έκδοση των websites πριν από την desktop έκδοσή τους.

Με το MobileFirst Index update, η Google θα κάνει Index τη mobile έκδοση ενός website πριν από την desktop έκδοσή του.

Έτσι, η κατάταξη ενός website σε desktop, αλλά και σε mobile αναζητήσεις, θα επηρεάζεται από την ποιότητα της mobile έκδοσής του.

Κάτι τέτοιο δεν σημαίνει βέβαια ότι, αν δεν υπάρχει mobile έκδοση, δεν θα κάνει index καθόλου το website.

Πολύ απλά, εάν η Google δεν βρει mobile έκδοση, θα κάνει index την desktop έκδοση του website, αλλά η έλλειψη μιας mobile έκδοσης θα επηρεάσει αρνητικά την κατάταξή του στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

13. Mobile Speed Update

Έναρξη: Ιούλιος 2018

Στόχος: Να απαντά όσο πιο γρήγορα γίνεται (speed) στα ερωτήματα των χρηστών.

Το Speed Update πρόκειται να επηρεάσει μόνο τα websites, που είναι αρκετά αργά ως προς την ταχύτητα, ενώ θα επηρεάσει μόνο ένα μικρό ποσοστό από queries.

Το Intent σχετικά με ένα search query εξακολουθεί να είναι ένα πολύ ισχυρό σήμα, οπότε ένα αργό website μπορεί να εξακολουθεί να κατέχει υψηλή θέση αν έχει πολύ σχετικό, με το query, περιεχόμενο.

Συνοψίζοντας

Η βελτιστοποίηση του SEO στο website σου πρέπει να λαμβάνει υπόψη όλες τις μεγάλες αλλαγές που γίνονται στον αλγόριθμο της Google.

ΠΗΓΗ

Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Πηγή url: www.e-synews.gr

 

 

Διαδώστε αυτή τη σελίδα

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:

Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Ε.ΣΥ. ΔΗΛΩΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

τα σχόλια είναι κλειδωμένα.