
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων τεκμηριώνει παρακάμψεις, ελλιπή κατάρτιση και τοποθέτηση ανεκπαίδευτων στελεχών σε κρίσιμους σταθμούς, με ευθείες αναφορές στην τότε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών επί Κώστα Καραμανλή.
Τα πορίσματα δείχνουν την συνέχεια των ίδιων πρακτικών ακόμη και μετά τις δεσμεύσεις που ακολούθησαν την τραγωδία-έγκλημα των Τεμπών.
Μετά από πολύμηνη έρευνα, η ΡΑΣ επέβαλε στον ΟΣΕ πρόστιμο 1.040.000 ευρώ, κρίνοντας ότι υπήρξαν συστηματικές παραλείψεις και παραβιάσεις του κανονιστικού πλαισίου που έθεσαν σε άμεσο κίνδυνο την δημόσια ασφάλεια.
Η απόφαση φτάνει μέχρι την τότε ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και τον Κώστα Καραμανλή, καθώς αφορά την περίοδο εκπαίδευσης σταθμαρχών στην οποία ανήκε και ο σταθμάρχης Λάρισας της μοιραίας νύχτας.
Στο σκέλος της εκπαίδευσης, η Αρχή διαπιστώνει ότι ο ΟΣΕ παρέκαμψε το εγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών, παρέλειψε κρίσιμα στάδια θεωρητικής και πρακτικής κατάρτισης και δεν τήρησε τα αναγκαία αποδεικτικά ολοκλήρωσης των μαθημάτων. Ειδικά, 75 σταθμάρχες τοποθετήθηκαν σε υπηρεσία χωρίς τεκμηριωμένη ολοκλήρωση του Β΄ κύκλου εκπαίδευσης διάρκειας 177 ωρών, με ελλείψεις και ασυμφωνίες σε παρουσιολόγια και φύλλα αξιολόγησης.
Παρά την ρητή απαγόρευση που είχε εκδοθεί από τον Μάρτιο του 2023, ο ΟΣΕ συνέχισε να τοποθετεί ανεκπαίδευτους σταθμάρχες σε ενεργή υπηρεσία. Η ΡΑΣ καταγράφει κρίσιμους σταθμούς όπως αυτούς της Θεσσαλονίκης, Σίνδου, Ικόνιου, Πάτρας και Αγίου Ανδρέα, όπου διαπιστώθηκαν αντίστοιχες τοποθετήσεις.
Η Αρχή επισημαίνει επίσης το ζήτημα του προσωπικού των «δύο ταχυτήτων», δηλαδή διαφορετικό καθεστώς εκπαίδευσης για μόνιμους υπαλλήλους και για όσους εργάζονταν με συμβάσεις παροχής υπηρεσιών, παρότι εκτελούσαν τα ίδια κρίσιμα καθήκοντα. Η πρακτική αυτή παραβιάζει τον ευρωπαϊκό κανονισμό και το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας του Οργανισμού, υπονομεύοντας την αξιοπιστία των υπηρεσιών.
Ως προς τις κυρώσεις και τα μέτρα συμμόρφωσης, επιβλήθηκε πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ, υπολογισμένο σε 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα απασχόλησης μη πιστοποιημένου προσωπικού επί δέκα ημέρες, καθώς και επιπλέον 40.000 ευρώ για διοικητικές παραβάσεις.
Παράλληλα, ο ΟΣΕ υποχρεώνεται να τηρεί πλήρη και ενυπόγραφα παρουσιολόγια και ημερολόγια εκπαίδευσης, να συγκροτήσει ανεξάρτητη τριμελή επιτροπή αξιολόγησης, να θεσπίσει δοκιμαστική περίοδο 18 μηνών για σταθμάρχες και κλειδούχους και να εκδίδει επίσημες βεβαιώσεις επιτυχούς εκπαίδευσης, με προειδοποίηση για ακόμη αυστηρότερα πρόστιμα σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.
#OSE #ΡΑΣ #ΠΡΟΣΤΙΜΟ #ΑΣΦΑΛΕΙΑ #ΠΟΡΙΣΜΑ #ΤΕΜΠΗ #ΟΣΕ #ΤΡΑΙΝΑ #ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ #ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ #
ΠΗΓΗ:https://voicenews.gr/apofasi-katapeltis-apo-ti-ras-epivevaionontai-ta-dramatika-kena-stin-ekpaidefsi-stathmarchon-tis-periodou-ton-tebon-prostimo-1-040-000e-ston-ose/








